واگذاري مجتمع گلخانه‌اي 30 هكتاري در بم
نوشته شده توسط : باوفا

غلامعباس شجاع‌الديني امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: در حال حاضر در سطح شهرستان بم دو واحد گلخانه‌اي و در روستاي اميرآباد نيز يك واحد دو هكتاري در حال فعاليت و توليد به صورت مجتمع وجود دارد.
وي با اشاره به فعاليت سه واحد گلخانه‌اي به مساحت 3 هزار و 500 هكتار در شهرستان نرماشير افزود: محصولات اين گلخانه‌ها گوجه ‌فرنگي، خيار و محصولات خارج از فصل هستند.
شجاع‌الديني از احداث مجتمع گلخانه‌اي 30 هكتاري در شهرستان بم خبر داد و بيان كرد: كارهاي زيربنايي در اين زمينه انجام شده تا به فارغ‌التحصيلان كشاورزي واگذار شوند.
وي با اشاره به خشكسالي و كمبود آب موجود در منطقه ابراز داشت: بايد با توجه به موقعيت بياباني و نيمه‌خشك اين منطقه استفاده بهينه از آب مدنظر قرار گيرد.
شجاع‌الديني تصريح كرد: لازم است تا كشاورزان و باغبانان شهرستان بم از سيستم‌هاي آبياري نوين از جمله سيستم آبياري تحت فشار براي كشت‌هاي گلخانه‌اي و درختان خرما استفاده كنند.
وي با بيان دغدغه كشاورزان در زمينه عدم‌رفع نياز آبي درختان خرما با استفاده از سيستم‌هاي آبياري تحت فشار اذعان كرد: با محاسبات انجام شده، سيستم آبياري قطره‌اي و بابلر بهترين شيوه آبياري نخل و مركبات در اين شهرستان هستند.
شجاع‌الديني به تسهيلات ارائه شده از سوي دولت براي اجراي سيستم‌هاي آبياري نوين اشاره و عنوان كرد: مي‌طلبد تا باغداران و كشاورزان با توجه به شرايط خوب اين تسهيلات اقدامات لازم در اين زمينه را انجام دهند.





:: برچسب‌ها: بم , کرمان , فرمانداری بم , دانشگاه آزاد بم , نرماشیر , فهرج , ریگان , جیرفت , استانداری کرمان , نرماشیر , سیرجان , رفسنجان ,
:: بازدید از این مطلب : 814
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تير 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: